måndag 29 september 2008

En väl nyttig pizza...

...höll det på att bli härom dagen när maken skulle laga pizza. Jag smet ut på en promenad med receptet förklarat (sconesdeg som botten). När jag kommer hem ser inte degen riktigt ut som den brukar, den är väldigt kladdig och går inte att kavla ut. Efter ett bra tags funderande tar maken fram ingredienserna igen för att börja om på nytt. Då märker vi vad som var fel första gången. Han tog havregryn istället för grahamsmjöl... Kanske missade jag en väldigt god och nyttig pizza, men jag tror att den inte blev sämre av att receptet verkligen följdes...
Övning ger färdighet så jag hoppas att maken snart försöker igen ;-D

I lördags fick sonen göra som favoriten Lucky Luke:


På jobbet känns det lite tungt denna veckan. Idag låg vi ca 6 arbetsdagar efter... Dessutom är vi inte fullt manskap. Kanske bäst att sova så man orkar med denna veckan!

Inga kommentarer: