lördag 21 januari 2012

Pysselkvällar med nya inköp

Jag har fastnat för Tradera. Där kan man hitta alla möjliga saker till scrapbooking, dvs min hobby att göra kort. Den senaste tiden har jag fyndat stämplar, papper och dies. Jag har också beställt en cuttlebug för att kunna använda mina dies (skärformar). I väntan på den har jag dock fått låna snälla Marits maskin medan hon varit på skidsemester. Jag är riktigt nöjd med resultaten:

Center-step card med stämpel från Panduro och papper från Maja Design

Center-step card med stämpel från Magnolia (Tilda sending love letter) och papper från Maja Design

5" square card med stämpel från Magnolia (Tilda loves flowers) och papper från inkido

5" square card med stämpel från Magnolia (mini ribbon Tilda) och dies från Nellie Snellen

Tri-shutter-card med stämpel från Panduro, papper från Papermania och dies från Nellie Snellen och Spellbinders

5" square card med stämpel från Magnolia (Nurse Tilda) och papper från Maja Design

Center-step card med stämpel från Penny Black och papper från Panduro och Papermania

Nu ser jag fram mot mer pysselkvällar och dagar. Den riktigt stora händelsen i vår är Vätterscrappen dit jag redan är anmäld! I väntan på den fortsätter jag pyssla på egen hand och kanske med Marit och Therese!
Jag gillar verkligen annorlunda kortvikningar som tri-shutter card och favoriten center-step card ovan. Har dock hittat tre nya varianter som jag måste testa snarast!

2 kommentarer:

Marit Staaf sa...

Så tjusiga kort! Min absoluta favorit är det brun-beiga med klockor, UR-läckert!!! :-)

svartanova sa...

Vad mycket fint du har gjort!
Och alla fina ljus som jag inte har sett. För att inte tala om D:s doppresenter. Många kommer och berömmer tavlan. Härliga!