fredag 6 april 2012

Scraplagrets Påskcrop 2012 utmaning 3

Sista utmaningen för mig i Scraplagrets Påskcrop, blir nummer 3; att göra en resväska efter en mall. Jag brukar gilla att vika, klippa och limma ihop olika alster. Under tillverkningens gång kom och gick dock tålamodet fler gånger än vanligt. Efter halva monteringen hade jag faktiskt allvarliga tankar på att ge upp och slänga den halvfärdiga väskan, men jag fortsatte efter att ha stärkt mig med lite påskgodis.
Slutresultatet är jag nöjd med, med tanke på hur jag kände under resans gång...

Framsida

Väskan sedd ovanfrån

Baksida

Insida med stämel och stansat papper

Låsanordningen är fäst med kardborreband och går således att öppna. Att detta blev sista utmaningen känns passande då det är dags att packa den riktiga resväskan för att hälsa på familjen i påsk!

1 kommentar:

Stephi sa...

Men å så fin den blev! Ja..jag vet, den kräver tålamod den lille mallen på väskan..haha
Kul att du vill vara med o tävla!