söndag 3 februari 2013

Mixed Media

På många scrapträffar har jag sett folk klistra och klabba med s.k. Mixed media projekt. Jag har alltid tänkt att det inte är något för mig. Jag är en person som gillar att ha ordning och det ser alltid så rörigt ut. Dock på den senaste scrapträffen i Sandhem såg jag Emelie göra en tavla och jag tänkte att jag nog var tvungen att testa. Sagt och gjort googlade jag lite ( i väntan på att bl. a min beställda Mod podge skulle komma med posten) och hamnade på you tube och speciellt Christy Tomlinsons videos.

Den första tavlan jag gjorde blev en kopia av Emelies stil, då jag måste prova något som jag visste lite hur det skulle se ut i slutändan. Resultatet blev ok, men jag var fast. Så kul det var!!! Ordningsmänniskan i mig protesterade inte en enda gång.

Min första Mixed media canvas.
Tack för inspirationen och plageringen Emelie!
Nästa tavla vågade jag exprimentera mer på och med Christy Tomlinsons stil som grund gjorde jag denna canvas med havsmotiv:

Mixed media canvas med segelbåt
Det lär definitivt bli fler tavlor!

Inga kommentarer: