söndag 8 mars 2015

Pocket scrap Mara i Hjo 7 mars 2015

I går var jag på  en scrapbook-mara i Hjo. Denna träff handlade till största delen om Pocket scrap eller Project Life (PL), dvs när man scrappar med foton i album. Detta är ju inget jag sysslar med, men en träff är ju alltid kul.
Pysslade ihop några tack-tags och satte på chokladkakor till arrangörerna.



Fika och goodiebag



Eftersom jag gillar att tävla, hade jag skrivit ut några foton så att jag skulle kunna vara med i de tävlingar som krävde detta. Jag deltog i en tävling där man skulle skapa ett stort och ett litet kort i färgerna svart/vitt och en accentfärg. Jag gjorde korten nedan med mixed media-teknik med servetter och modeling paste. Det var kul!
Och kan ni tänka er, jag vann!
Priset var en låda med guldiga kort från We R Memory keepers...

Mina kort till tävlingen och min vinst
 Jag gjorde ett helt PL-uppslag, så nu kan jag säga att jag verkligen har testat. Tyvärr är det inte min grej så nedan ser ni det första och sista (?!) hela PL-uppslag som jag kommer att göra...

PL-uppslag på temat "Glädje"
För att återgå till det normala gjorde jag sist på träffen ett vanligt shaker-card. Det är mer min stil!


Jag hade en jättetrevlig dag och nu har jag i alla fall testat PL...

Inga kommentarer: